#グループ展
#専攻展
キュレーター
#個展
#二人展
#学生展示
#課題展
#グッドデザイン賞
#VOCA展
#表彰
#退任記念作品展
#入賞作品
#受賞作品
#ノミネート作品
#入選作品
#研究生
#学生
#助手
#卒業生
#教員
#ガラス
#デッサン
#金属
#テキスタイル
#陶芸
#建築
#キュレーション
#キャラクターデザイン
#複合芸術
#漫画
#アニメーション
#写真
#鍛金
#刺繍
#パフォーマンス
#木像
#彫刻
#銀線細工
#パッケージデザイン
#インスタレーション
#絵画
#日本画
#映像作品
#漆
#紙
#大学祭
#入学式
#卒業式
#卒業・修了展
#アーツ&ルーツ専攻
#ビジュアルアーツ専攻
#ものづくりデザイン専攻
#コミュニケーションデザイン専攻
#景観デザイン専攻
#美術教育センター
#美術学部
#大学院
#アーツセンターあきた
#国際交流センター
#キャリアセンター
#基礎教育センター
#ビヨンポイント
#サテライトセンター
#アトリエももさだ
#KATTE
#アラヤイチノ
#アラヤニノ
#オルタナス
#ガラス工房
#秋田市民俗芸能伝承館
#赤れんが郷土館
#ココラボラトリー
#秋田拠点センターアルヴェ
#旧松倉家住宅
#あきた芸術劇場ミルハス
#文化創造館
#県立美術館
#にぎわい交流館AU
#アトリオン
#千秋美術館
#近代美術館
#秋田空港
#他大学連携
#秋田ノーザンブレッツ
#にかほ市
#連携協定
#仙北市
#大館市
#高大連携
#大森山アートプロジェクト
#湯沢市
#秋田市
#地域活性化
#大仙市
#能代市
#秋田県
#JR秋田
#CNA
#KAMIKOANIプロジェクト
#文化庁事業
#藤浩志
#小牟禮尊人
#卒業生シリーズ
#ワークショップ
#国際交流
#特別講義
#体験授業
#粘菌
#美大附
#オープンキャンパス
#オンラインイベント
#こどもアートLab
#ORAe
#AKIBI ARTs MARKET
#あわいをたどる旅
#北高跡地
#10周年記念
#道祖神
#ヴェネチアビエンナーレ
#旅する地域考
#国際交流センター
#ビヨンポイント
#アトリエももさだ
キュレーター
#学生展示
#教員
#アニメーション
#彫刻
#写真
#連携協定
#キュレーション
#藤浩志
#美大附
#秋田県
#課題展
#映像作品
#アーツセンターあきた
#入賞作品
#金属
#あきた芸術劇場ミルハス
#大館市
#専攻展
#陶芸
#県立美術館
#サテライトセンター
#受賞作品
#仙北市
#大仙市
#VOCA展
#ワークショップ
#あわいをたどる旅
#銀線細工
#インスタレーション
#オープンキャンパス
#美術教育センター
#漆
#鍛金
#キャリアセンター
#オルタナス
#複合芸術
#KAMIKOANIプロジェクト
#大学院
#アーツ&ルーツ専攻
#景観デザイン専攻
#旧松倉家住宅
#こどもアートLab
#小牟禮尊人
#ココラボラトリー
#大森山アートプロジェクト
#粘菌
#地域活性化
#特別講義
#アラヤイチノ
#ガラス
#他大学連携
#ヴェネチアビエンナーレ
#研究生
#紙
#漫画
#オンラインイベント
#秋田拠点センターアルヴェ
#にぎわい交流館AU
#文化庁事業
#体験授業
#助手
#文化創造館
#卒業・修了展
#秋田ノーザンブレッツ
#JR秋田
#秋田市
#テキスタイル
#秋田空港
#デッサン
#パッケージデザイン
#グループ展
#退任記念作品展
#グッドデザイン賞
#高大連携
#表彰
#KATTE
#刺繍
#入学式
#学生
#秋田市民俗芸能伝承館
#木像
#建築
#アトリオン
#道祖神
#個展
#ガラス工房
#近代美術館
#ORAe
#大学祭
#二人展
#ビジュアルアーツ専攻
#入選作品
#能代市
#千秋美術館
#ノミネート作品
#コミュニケーションデザイン専攻
#湯沢市
#卒業生シリーズ
#キャラクターデザイン
#絵画
#卒業式
#パフォーマンス
#卒業生
#ものづくりデザイン専攻
#国際交流
#にかほ市
#アラヤニノ
#旅する地域考
#AKIBI ARTs MARKET
#日本画
#北高跡地
#10周年記念
#基礎教育センター
#赤れんが郷土館
#美術学部
#CNA

Features of Education

Features and Characteristics of Education

  • “Acquire a deep foundation that meets the needs of a time of constant change”
  • 「Study art exhaustively」
  • 「Students can acquire knowledge needed for additional materials and techniques or a common deep foundation without being bound by existing fields.」
  • 「Selection of majors according to the student’s aptitude」
  • 「In the second semester of the second year, students will select two majors so that they can narrow down their direction and deepen their thinking. When they decide their major in the third year, they will identify their aptitude through consultation with their professors.」
  • 「Divided according to classifications that differ from those in existing art universities, not by materials or techniques」
  • Art based on cultural resources
  • 「Art fields」
  • 「Craft and product design field」
  • 「Architecture/landscape design field」

“In each course, the resources or materials to be handled or the media for expression are not limited. While using classics or local resources as subjects, modern media is used to study expressions according to themes.”