#大学祭
#入学式
#卒業式
#卒業・修了展
#個展
#二人展
#学生展示
#課題展
#グループ展
#専攻展
キュレーター
#入賞作品
#受賞作品
#ノミネート作品
#入選作品
#グッドデザイン賞
#VOCA展
#表彰
#退任記念作品展
#学生
#助手
#卒業生
#教員
#研究生
#写真
#鍛金
#刺繍
#パフォーマンス
#木像
#彫刻
#銀線細工
#パッケージデザイン
#インスタレーション
#絵画
#日本画
#映像作品
#漆
#紙
#ガラス
#デッサン
#金属
#テキスタイル
#陶芸
#建築
#キュレーション
#キャラクターデザイン
#複合芸術
#漫画
#アニメーション
#アーツ&ルーツ専攻
#ビジュアルアーツ専攻
#ものづくりデザイン専攻
#コミュニケーションデザイン専攻
#景観デザイン専攻
#美術教育センター
#美術学部
#大学院
#アーツセンターあきた
#国際交流センター
#キャリアセンター
#基礎教育センター
#ビヨンポイント
#サテライトセンター
#アトリエももさだ
#KATTE
#アラヤイチノ
#アラヤニノ
#ココラボラトリー
#秋田拠点センターアルヴェ
#旧松倉家住宅
#あきた芸術劇場ミルハス
#オルタナス
#ガラス工房
#秋田市民俗芸能伝承館
#赤れんが郷土館
#文化創造館
#県立美術館
#にぎわい交流館AU
#アトリオン
#千秋美術館
#近代美術館
#大館市
#高大連携
#大森山アートプロジェクト
#湯沢市
#秋田市
#地域活性化
#大仙市
#能代市
#秋田県
#秋田空港
#他大学連携
#秋田ノーザンブレッツ
#にかほ市
#連携協定
#仙北市
#JR秋田
#CNA
#KAMIKOANIプロジェクト
#文化庁事業
#藤浩志
#小牟禮尊人
#美大附
#オープンキャンパス
#オンラインイベント
#こどもアートLab
#ORAe
#AKIBI ARTs MARKET
#あわいをたどる旅
#北高跡地
#10周年記念
#道祖神
#卒業生シリーズ
#ワークショップ
#国際交流
#特別講義
#体験授業
#粘菌
#ヴェネチアビエンナーレ
#旅する地域考
#にぎわい交流館AU
#アラヤニノ
#キャリアセンター
#卒業式
#漆
#コミュニケーションデザイン専攻
#ガラス
#北高跡地
#パッケージデザイン
#卒業・修了展
#キャラクターデザイン
#美大附
#卒業生シリーズ
#ココラボラトリー
#アーツセンターあきた
#特別講義
#アーツ&ルーツ専攻
#秋田空港
#入賞作品
#キュレーション
#課題展
#サテライトセンター
#研究生
#金属
#デッサン
#あわいをたどる旅
#アトリオン
#絵画
#旧松倉家住宅
キュレーター
#10周年記念
#高大連携
#旅する地域考
#美術教育センター
#VOCA展
#オンラインイベント
#グループ展
#映像作品
#彫刻
#景観デザイン専攻
#ビジュアルアーツ専攻
#建築
#秋田県
#地域活性化
#にかほ市
#学生展示
#ORAe
#刺繍
#藤浩志
#文化庁事業
#ワークショップ
#オープンキャンパス
#漫画
#専攻展
#オルタナス
#鍛金
#基礎教育センター
#日本画
#ノミネート作品
#秋田拠点センターアルヴェ
#助手
#パフォーマンス
#道祖神
#あきた芸術劇場ミルハス
#JR秋田
#ガラス工房
#入選作品
#大学院
#卒業生
#秋田市民俗芸能伝承館
#アラヤイチノ
#小牟禮尊人
#陶芸
#体験授業
#秋田ノーザンブレッツ
#KAMIKOANIプロジェクト
#国際交流センター
#受賞作品
#こどもアートLab
#大森山アートプロジェクト
#湯沢市
#アトリエももさだ
#近代美術館
#大仙市
#県立美術館
#連携協定
#大館市
#表彰
#ビヨンポイント
#文化創造館
#複合芸術
#AKIBI ARTs MARKET
#二人展
#紙
#仙北市
#個展
#ものづくりデザイン専攻
#学生
#アニメーション
#入学式
#粘菌
#グッドデザイン賞
#国際交流
#木像
#インスタレーション
#CNA
#大学祭
#教員
#秋田市
#千秋美術館
#能代市
#写真
#他大学連携
#銀線細工
#テキスタイル
#美術学部
#ヴェネチアビエンナーレ
#KATTE
#赤れんが郷土館
#退任記念作品展

Features of Education

Features and Characteristics of Education

  • “Acquire a deep foundation that meets the needs of a time of constant change”
  • 「Study art exhaustively」
  • 「Students can acquire knowledge needed for additional materials and techniques or a common deep foundation without being bound by existing fields.」
  • 「Selection of majors according to the student’s aptitude」
  • 「In the second semester of the second year, students will select two majors so that they can narrow down their direction and deepen their thinking. When they decide their major in the third year, they will identify their aptitude through consultation with their professors.」
  • 「Divided according to classifications that differ from those in existing art universities, not by materials or techniques」
  • Art based on cultural resources
  • 「Art fields」
  • 「Craft and product design field」
  • 「Architecture/landscape design field」

“In each course, the resources or materials to be handled or the media for expression are not limited. While using classics or local resources as subjects, modern media is used to study expressions according to themes.”