#個展
#二人展
#学生展示
#課題展
#グループ展
#専攻展
キュレーター
#入賞作品
#受賞作品
#ノミネート作品
#入選作品
#グッドデザイン賞
#VOCA展
#表彰
#退任記念作品展
#学生
#助手
#卒業生
#教員
#研究生
#パフォーマンス
#木像
#彫刻
#銀線細工
#パッケージデザイン
#インスタレーション
#絵画
#日本画
#映像作品
#漆
#紙
#ガラス
#デッサン
#金属
#テキスタイル
#陶芸
#建築
#キュレーション
#キャラクターデザイン
#複合芸術
#漫画
#アニメーション
#写真
#鍛金
#刺繍
#大学祭
#入学式
#卒業式
#卒業・修了展
#アーツ&ルーツ専攻
#ビジュアルアーツ専攻
#ものづくりデザイン専攻
#コミュニケーションデザイン専攻
#景観デザイン専攻
#美術教育センター
#美術学部
#大学院
#アーツセンターあきた
#国際交流センター
#キャリアセンター
#基礎教育センター
#ビヨンポイント
#サテライトセンター
#アトリエももさだ
#KATTE
#アラヤイチノ
#アラヤニノ
#あきた芸術劇場ミルハス
#オルタナス
#ガラス工房
#秋田市民俗芸能伝承館
#赤れんが郷土館
#ココラボラトリー
#秋田拠点センターアルヴェ
#旧松倉家住宅
#文化創造館
#県立美術館
#にぎわい交流館AU
#アトリオン
#千秋美術館
#近代美術館
#湯沢市
#秋田市
#地域活性化
#大仙市
#能代市
#秋田県
#秋田空港
#他大学連携
#秋田ノーザンブレッツ
#にかほ市
#連携協定
#仙北市
#大館市
#高大連携
#大森山アートプロジェクト
#JR秋田
#CNA
#KAMIKOANIプロジェクト
#文化庁事業
#藤浩志
#小牟禮尊人
#こどもアートLab
#ORAe
#AKIBI ARTs MARKET
#あわいをたどる旅
#北高跡地
#10周年記念
#道祖神
#卒業生シリーズ
#ワークショップ
#国際交流
#特別講義
#体験授業
#粘菌
#美大附
#オープンキャンパス
#オンラインイベント
#ヴェネチアビエンナーレ
#旅する地域考
#紙
#卒業生シリーズ
キュレーター
#パッケージデザイン
#キュレーション
#銀線細工
#秋田ノーザンブレッツ
#JR秋田
#助手
#オンラインイベント
#県立美術館
#KAMIKOANIプロジェクト
#こどもアートLab
#北高跡地
#課題展
#表彰
#卒業・修了展
#赤れんが郷土館
#退任記念作品展
#専攻展
#グループ展
#学生展示
#漆
#入選作品
#ココラボラトリー
#小牟禮尊人
#仙北市
#二人展
#旧松倉家住宅
#アトリオン
#10周年記念
#他大学連携
#アトリエももさだ
#体験授業
#国際交流
#ビジュアルアーツ専攻
#卒業式
#キャリアセンター
#ORAe
#学生
#国際交流センター
#ガラス
#あわいをたどる旅
#高大連携
#アーツセンターあきた
#秋田拠点センターアルヴェ
#CNA
#道祖神
#あきた芸術劇場ミルハス
#連携協定
#グッドデザイン賞
#コミュニケーションデザイン専攻
#テキスタイル
#アラヤニノ
#千秋美術館
#AKIBI ARTs MARKET
#写真
#個展
#能代市
#地域活性化
#基礎教育センター
#ビヨンポイント
#アニメーション
#にぎわい交流館AU
#アラヤイチノ
#入賞作品
#彫刻
#パフォーマンス
#にかほ市
#VOCA展
#ワークショップ
#木像
#近代美術館
#粘菌
#映像作品
#ガラス工房
#景観デザイン専攻
#秋田県
#美術学部
#刺繍
#ノミネート作品
#大森山アートプロジェクト
#複合芸術
#キャラクターデザイン
#旅する地域考
#特別講義
#ヴェネチアビエンナーレ
#美大附
#卒業生
#美術教育センター
#KATTE
#入学式
#大館市
#アーツ&ルーツ専攻
#日本画
#大学院
#オープンキャンパス
#秋田市
#デッサン
#サテライトセンター
#オルタナス
#絵画
#教員
#大仙市
#ものづくりデザイン専攻
#文化庁事業
#漫画
#秋田市民俗芸能伝承館
#大学祭
#藤浩志
#鍛金
#研究生
#秋田空港
#陶芸
#建築
#金属
#湯沢市
#インスタレーション
#文化創造館
#受賞作品

Features of Education

Features and Characteristics of Education

  • “Acquire a deep foundation that meets the needs of a time of constant change”
  • 「Study art exhaustively」
  • 「Students can acquire knowledge needed for additional materials and techniques or a common deep foundation without being bound by existing fields.」
  • 「Selection of majors according to the student’s aptitude」
  • 「In the second semester of the second year, students will select two majors so that they can narrow down their direction and deepen their thinking. When they decide their major in the third year, they will identify their aptitude through consultation with their professors.」
  • 「Divided according to classifications that differ from those in existing art universities, not by materials or techniques」
  • Art based on cultural resources
  • 「Art fields」
  • 「Craft and product design field」
  • 「Architecture/landscape design field」

“In each course, the resources or materials to be handled or the media for expression are not limited. While using classics or local resources as subjects, modern media is used to study expressions according to themes.”