#専攻展
キュレーター
#個展
#二人展
#学生展示
#課題展
#グループ展
#VOCA展
#表彰
#退任記念作品展
#入賞作品
#受賞作品
#ノミネート作品
#入選作品
#グッドデザイン賞
#学生
#助手
#卒業生
#教員
#研究生
#金属
#テキスタイル
#陶芸
#建築
#キュレーション
#キャラクターデザイン
#複合芸術
#漫画
#アニメーション
#写真
#鍛金
#刺繍
#パフォーマンス
#木像
#彫刻
#銀線細工
#パッケージデザイン
#インスタレーション
#絵画
#日本画
#映像作品
#漆
#紙
#ガラス
#デッサン
#大学祭
#入学式
#卒業式
#卒業・修了展
#アーツ&ルーツ専攻
#ビジュアルアーツ専攻
#ものづくりデザイン専攻
#コミュニケーションデザイン専攻
#景観デザイン専攻
#美術教育センター
#美術学部
#大学院
#アーツセンターあきた
#国際交流センター
#キャリアセンター
#基礎教育センター
#ビヨンポイント
#サテライトセンター
#アトリエももさだ
#KATTE
#アラヤイチノ
#アラヤニノ
#オルタナス
#ガラス工房
#秋田市民俗芸能伝承館
#赤れんが郷土館
#ココラボラトリー
#秋田拠点センターアルヴェ
#旧松倉家住宅
#あきた芸術劇場ミルハス
#文化創造館
#県立美術館
#にぎわい交流館AU
#アトリオン
#千秋美術館
#近代美術館
#他大学連携
#秋田ノーザンブレッツ
#にかほ市
#連携協定
#仙北市
#大館市
#高大連携
#大森山アートプロジェクト
#湯沢市
#秋田市
#地域活性化
#大仙市
#能代市
#秋田県
#秋田空港
#JR秋田
#CNA
#KAMIKOANIプロジェクト
#文化庁事業
#藤浩志
#小牟禮尊人
#ワークショップ
#国際交流
#特別講義
#体験授業
#粘菌
#美大附
#オープンキャンパス
#オンラインイベント
#こどもアートLab
#ORAe
#AKIBI ARTs MARKET
#あわいをたどる旅
#北高跡地
#10周年記念
#道祖神
#卒業生シリーズ
#ヴェネチアビエンナーレ
#旅する地域考
#デッサン
#入選作品
#秋田県
#旅する地域考
#複合芸術
#彫刻
#映像作品
#近代美術館
#ORAe
#ガラス工房
#あきた芸術劇場ミルハス
#写真
#KATTE
#アラヤニノ
#パッケージデザイン
#陶芸
#学生展示
#秋田ノーザンブレッツ
#秋田拠点センターアルヴェ
#国際交流センター
#美術学部
#オンラインイベント
#金属
#こどもアートLab
#地域活性化
#教員
#VOCA展
#卒業式
#高大連携
#美大附
#仙北市
#基礎教育センター
#大学祭
#アニメーション
#入賞作品
#大館市
#ノミネート作品
#千秋美術館
#能代市
#二人展
#景観デザイン専攻
#アトリエももさだ
#他大学連携
#アラヤイチノ
#ビヨンポイント
#AKIBI ARTs MARKET
#特別講義
#ガラス
#北高跡地
#表彰
#卒業・修了展
#日本画
#文化庁事業
#大学院
#インスタレーション
#絵画
#美術教育センター
#道祖神
#入学式
#ココラボラトリー
#鍛金
#アーツ&ルーツ専攻
#文化創造館
キュレーター
#紙
#コミュニケーションデザイン専攻
#サテライトセンター
#キャラクターデザイン
#個展
#にかほ市
#テキスタイル
#粘菌
#県立美術館
#研究生
#秋田空港
#ものづくりデザイン専攻
#小牟禮尊人
#秋田市民俗芸能伝承館
#KAMIKOANIプロジェクト
#刺繍
#10周年記念
#赤れんが郷土館
#銀線細工
#オープンキャンパス
#CNA
#湯沢市
#受賞作品
#グッドデザイン賞
#キュレーション
#アトリオン
#学生
#大森山アートプロジェクト
#秋田市
#専攻展
#グループ展
#漆
#卒業生シリーズ
#ヴェネチアビエンナーレ
#大仙市
#退任記念作品展
#卒業生
#パフォーマンス
#あわいをたどる旅
#藤浩志
#JR秋田
#漫画
#アーツセンターあきた
#助手
#ビジュアルアーツ専攻
#キャリアセンター
#木像
#国際交流
#旧松倉家住宅
#体験授業
#ワークショップ
#にぎわい交流館AU
#課題展
#建築
#オルタナス
#連携協定

Features of Education

Features and Characteristics of Education

  • “Acquire a deep foundation that meets the needs of a time of constant change”
  • 「Study art exhaustively」
  • 「Students can acquire knowledge needed for additional materials and techniques or a common deep foundation without being bound by existing fields.」
  • 「Selection of majors according to the student’s aptitude」
  • 「In the second semester of the second year, students will select two majors so that they can narrow down their direction and deepen their thinking. When they decide their major in the third year, they will identify their aptitude through consultation with their professors.」
  • 「Divided according to classifications that differ from those in existing art universities, not by materials or techniques」
  • Art based on cultural resources
  • 「Art fields」
  • 「Craft and product design field」
  • 「Architecture/landscape design field」

“In each course, the resources or materials to be handled or the media for expression are not limited. While using classics or local resources as subjects, modern media is used to study expressions according to themes.”