#個展
#二人展
#学生展示
#課題展
#グループ展
#専攻展
#入賞作品
#受賞作品
#ノミネート作品
#入選作品
#グッドデザイン賞
#VOCA展
#表彰
#退任記念作品展
#学生
#助手
#卒業生
#教員
#研究生
#鍛金
#刺繍
#パフォーマンス
#木像
#彫刻
#銀線細工
#パッケージデザイン
#インスタレーション
#絵画
#日本画
#映像作品
#漆
#紙
#ガラス
#デッサン
#金属
#テキスタイル
#陶芸
#キュレーション
#複合芸術
#アニメーション
#写真
#大学祭
#入学式
#卒業式
#卒業・修了展
#アーツ&ルーツ専攻
#ビジュアルアーツ専攻
#ものづくりデザイン専攻
#コミュニケーションデザイン専攻
#景観デザイン専攻
#美術教育センター
#美術学部
#大学院
#アーツセンターあきた
#国際交流センター
#キャリアセンター
#基礎教育センター
#ビヨンポイント
#サテライトセンター
#アトリエももさだ
#KATTE
#アラヤイチノ
#アラヤニノ
#オルタナス
#ガラス工房
#秋田市民俗芸能伝承館
#赤れんが郷土館
#ココラボラトリー
#文化創造館
#県立美術館
#にぎわい交流館AU
#アトリオン
#千秋美術館
#近代美術館
#高大連携
#大森山アートプロジェクト
#湯沢市
#秋田市
#地域活性化
#秋田空港
#他大学連携
#秋田ノーザンブレッツ
#にかほ市
#連携協定
#仙北市
#大館市
#JR秋田
#CNA
#KAMIKOANIプロジェクト
#文化庁事業
#藤浩志
#小牟禮尊人
#オープンキャンパス
#オンラインイベント
#こどもアートLab
#ORAe
#AKIBI ARTs MARKET
#あわいをたどる旅
#10周年記念
#道祖神
#卒業生シリーズ
#ワークショップ
#国際交流
#特別講義
#体験授業
#粘菌
#美大附
#ヴェネチアビエンナーレ
#旅する地域考
#個展
#赤れんが郷土館
#大森山アートプロジェクト
#アーツセンターあきた
#ガラス工房
#アトリオン
#美術学部
#助手
#オープンキャンパス
#国際交流
#コミュニケーションデザイン専攻
#木像
#インスタレーション
#キャリアセンター
#卒業生
#入賞作品
#旅する地域考
#鍛金
#VOCA展
#景観デザイン専攻
#ヴェネチアビエンナーレ
#受賞作品
#パッケージデザイン
#にかほ市
#秋田ノーザンブレッツ
#卒業式
#複合芸術
#文化創造館
#KATTE
#金属
#秋田市民俗芸能伝承館
#CNA
#キュレーション
#体験授業
#アニメーション
#ノミネート作品
#絵画
#秋田空港
#県立美術館
#こどもアートLab
#道祖神
#入選作品
#ビジュアルアーツ専攻
#パフォーマンス
#デッサン
#国際交流センター
#オンラインイベント
#テキスタイル
#映像作品
#課題展
#退任記念作品展
#卒業・修了展
#銀線細工
#卒業生シリーズ
#藤浩志
#表彰
#ORAe
#仙北市
#二人展
#千秋美術館
#研究生
#アーツ&ルーツ専攻
#にぎわい交流館AU
#写真
#KAMIKOANIプロジェクト
#アラヤイチノ
#彫刻
#ガラス
#グループ展
#JR秋田
#連携協定
#あわいをたどる旅
#大学院
#グッドデザイン賞
#ココラボラトリー
#入学式
#10周年記念
#小牟禮尊人
#大館市
#サテライトセンター
#アトリエももさだ
#刺繍
#アラヤニノ
#高大連携
#学生展示
#陶芸
#ビヨンポイント
#他大学連携
#美大附
#専攻展
#文化庁事業
#日本画
#基礎教育センター
#粘菌
#ものづくりデザイン専攻
#教員
#近代美術館
#湯沢市
#大学祭
#学生
#漆
#AKIBI ARTs MARKET
#オルタナス
#美術教育センター
#地域活性化
#特別講義
#ワークショップ
#紙
#秋田市

Features of Education

Features and Characteristics of Education

  • “Acquire a deep foundation that meets the needs of a time of constant change”
  • 「Study art exhaustively」
  • 「Students can acquire knowledge needed for additional materials and techniques or a common deep foundation without being bound by existing fields.」
  • 「Selection of majors according to the student’s aptitude」
  • 「In the second semester of the second year, students will select two majors so that they can narrow down their direction and deepen their thinking. When they decide their major in the third year, they will identify their aptitude through consultation with their professors.」
  • 「Divided according to classifications that differ from those in existing art universities, not by materials or techniques」
  • Art based on cultural resources
  • 「Art fields」
  • 「Craft and product design field」
  • 「Architecture/landscape design field」

“In each course, the resources or materials to be handled or the media for expression are not limited. While using classics or local resources as subjects, modern media is used to study expressions according to themes.”