#アニメーション
#写真
#鍛金
#刺繍
#パフォーマンス
#木像
#彫刻
#銀線細工
#パッケージデザイン
#インスタレーション
#絵画
#日本画
#映像作品
#漆
#紙
#ガラス
#デッサン
#金属
#テキスタイル
#陶芸
#建築
#キュレーション
#キャラクターデザイン
#複合芸術
#漫画
#大学祭
#入学式
#卒業式
#卒業・修了展
#個展
#二人展
#学生展示
#課題展
#グループ展
#専攻展
キュレーター
#入賞作品
#受賞作品
#ノミネート作品
#入選作品
#グッドデザイン賞
#VOCA展
#表彰
#退任記念作品展
#学生
#助手
#卒業生
#教員
#研究生
#アーツ&ルーツ専攻
#ビジュアルアーツ専攻
#ものづくりデザイン専攻
#コミュニケーションデザイン専攻
#景観デザイン専攻
#美術教育センター
#美術学部
#大学院
#アーツセンターあきた
#国際交流センター
#キャリアセンター
#基礎教育センター
#ビヨンポイント
#サテライトセンター
#アトリエももさだ
#KATTE
#アラヤイチノ
#アラヤニノ
#赤れんが郷土館
#ココラボラトリー
#秋田拠点センターアルヴェ
#旧松倉家住宅
#あきた芸術劇場ミルハス
#オルタナス
#ガラス工房
#秋田市民俗芸能伝承館
#文化創造館
#県立美術館
#にぎわい交流館AU
#アトリオン
#千秋美術館
#近代美術館
#仙北市
#大館市
#高大連携
#大森山アートプロジェクト
#湯沢市
#秋田市
#地域活性化
#大仙市
#能代市
#秋田県
#秋田空港
#他大学連携
#秋田ノーザンブレッツ
#にかほ市
#連携協定
#JR秋田
#CNA
#KAMIKOANIプロジェクト
#文化庁事業
#藤浩志
#小牟禮尊人
#粘菌
#美大附
#オープンキャンパス
#オンラインイベント
#こどもアートLab
#ORAe
#AKIBI ARTs MARKET
#あわいをたどる旅
#北高跡地
#10周年記念
#道祖神
#卒業生シリーズ
#ワークショップ
#国際交流
#特別講義
#体験授業
#ヴェネチアビエンナーレ
#旅する地域考
#木像
#アラヤイチノ
#キュレーション
#秋田市民俗芸能伝承館
#藤浩志
#紙
#VOCA展
#ビジュアルアーツ専攻
#グループ展
#大館市
#アーツセンターあきた
#旧松倉家住宅
#学生
#助手
#刺繍
#インスタレーション
#複合芸術
#文化創造館
#特別講義
#漫画
#パッケージデザイン
#にぎわい交流館AU
#アトリオン
#ノミネート作品
#体験授業
#ココラボラトリー
#ワークショップ
#旅する地域考
#秋田県
#大学院
#卒業式
#金属
#写真
#卒業・修了展
#ガラス
#高大連携
#大学祭
#漆
#CNA
#銀線細工
#連携協定
#受賞作品
#県立美術館
#研究生
キュレーター
#卒業生シリーズ
#秋田空港
#ビヨンポイント
#オンラインイベント
#アーツ&ルーツ専攻
#入賞作品
#美術教育センター
#文化庁事業
#KATTE
#10周年記念
#専攻展
#地域活性化
#アラヤニノ
#ORAe
#道祖神
#こどもアートLab
#秋田市
#粘菌
#AKIBI ARTs MARKET
#テキスタイル
#景観デザイン専攻
#アニメーション
#ガラス工房
#鍛金
#パフォーマンス
#日本画
#教員
#コミュニケーションデザイン専攻
#ものづくりデザイン専攻
#美術学部
#国際交流
#美大附
#オルタナス
#基礎教育センター
#課題展
#秋田ノーザンブレッツ
#他大学連携
#JR秋田
#入選作品
#にかほ市
#アトリエももさだ
#国際交流センター
#千秋美術館
#退任記念作品展
#建築
#入学式
#デッサン
#キャラクターデザイン
#表彰
#あきた芸術劇場ミルハス
#絵画
#キャリアセンター
#KAMIKOANIプロジェクト
#小牟禮尊人
#陶芸
#大仙市
#秋田拠点センターアルヴェ
#卒業生
#映像作品
#ヴェネチアビエンナーレ
#大森山アートプロジェクト
#赤れんが郷土館
#仙北市
#近代美術館
#彫刻
#あわいをたどる旅
#湯沢市
#グッドデザイン賞
#サテライトセンター
#能代市
#二人展
#学生展示
#北高跡地
#個展
#オープンキャンパス

Features of Education

Features and Characteristics of Education

  • “Acquire a deep foundation that meets the needs of a time of constant change”
  • 「Study art exhaustively」
  • 「Students can acquire knowledge needed for additional materials and techniques or a common deep foundation without being bound by existing fields.」
  • 「Selection of majors according to the student’s aptitude」
  • 「In the second semester of the second year, students will select two majors so that they can narrow down their direction and deepen their thinking. When they decide their major in the third year, they will identify their aptitude through consultation with their professors.」
  • 「Divided according to classifications that differ from those in existing art universities, not by materials or techniques」
  • Art based on cultural resources
  • 「Art fields」
  • 「Craft and product design field」
  • 「Architecture/landscape design field」

“In each course, the resources or materials to be handled or the media for expression are not limited. While using classics or local resources as subjects, modern media is used to study expressions according to themes.”