#学生
#助手
#卒業生
#教員
#研究生
#複合芸術
#漫画
#アニメーション
#写真
#鍛金
#刺繍
#パフォーマンス
#木像
#彫刻
#銀線細工
#パッケージデザイン
#インスタレーション
#絵画
#日本画
#映像作品
#漆
#紙
#ガラス
#デッサン
#金属
#テキスタイル
#陶芸
#建築
#キュレーション
#キャラクターデザイン
#大学祭
#入学式
#卒業式
#卒業・修了展
#個展
#二人展
#学生展示
#課題展
#グループ展
#専攻展
キュレーター
#入賞作品
#受賞作品
#ノミネート作品
#入選作品
#グッドデザイン賞
#VOCA展
#表彰
#退任記念作品展
#アーツ&ルーツ専攻
#ビジュアルアーツ専攻
#ものづくりデザイン専攻
#コミュニケーションデザイン専攻
#景観デザイン専攻
#美術教育センター
#美術学部
#大学院
#アーツセンターあきた
#国際交流センター
#キャリアセンター
#基礎教育センター
#ビヨンポイント
#サテライトセンター
#アトリエももさだ
#KATTE
#アラヤイチノ
#アラヤニノ
#秋田市民俗芸能伝承館
#赤れんが郷土館
#ココラボラトリー
#秋田拠点センターアルヴェ
#旧松倉家住宅
#あきた芸術劇場ミルハス
#オルタナス
#ガラス工房
#文化創造館
#県立美術館
#にぎわい交流館AU
#アトリオン
#千秋美術館
#近代美術館
#連携協定
#仙北市
#大館市
#高大連携
#大森山アートプロジェクト
#湯沢市
#秋田市
#地域活性化
#大仙市
#能代市
#秋田県
#秋田空港
#他大学連携
#秋田ノーザンブレッツ
#にかほ市
#JR秋田
#CNA
#KAMIKOANIプロジェクト
#文化庁事業
#藤浩志
#小牟禮尊人
#体験授業
#粘菌
#美大附
#オープンキャンパス
#オンラインイベント
#こどもアートLab
#ORAe
#AKIBI ARTs MARKET
#あわいをたどる旅
#北高跡地
#10周年記念
#道祖神
#卒業生シリーズ
#ワークショップ
#国際交流
#特別講義
#ヴェネチアビエンナーレ
#旅する地域考
#ワークショップ
#卒業・修了展
#景観デザイン専攻
#藤浩志
キュレーター
#小牟禮尊人
#ものづくりデザイン専攻
#大学院
#基礎教育センター
#二人展
#入選作品
#サテライトセンター
#ビジュアルアーツ専攻
#デッサン
#金属
#インスタレーション
#大仙市
#絵画
#映像作品
#刺繍
#能代市
#アラヤニノ
#教員
#アーツセンターあきた
#秋田空港
#キャリアセンター
#テキスタイル
#退任記念作品展
#VOCA展
#アラヤイチノ
#10周年記念
#卒業生シリーズ
#県立美術館
#KATTE
#アトリオン
#ORAe
#専攻展
#卒業式
#大学祭
#AKIBI ARTs MARKET
#文化創造館
#学生展示
#オープンキャンパス
#オンラインイベント
#パッケージデザイン
#美術学部
#にぎわい交流館AU
#ヴェネチアビエンナーレ
#旅する地域考
#鍛金
#コミュニケーションデザイン専攻
#高大連携
#研究生
#ガラス
#秋田ノーザンブレッツ
#近代美術館
#日本画
#あきた芸術劇場ミルハス
#グループ展
#複合芸術
#北高跡地
#大館市
#陶芸
#ココラボラトリー
#紙
#JR秋田
#キュレーション
#グッドデザイン賞
#国際交流
#ビヨンポイント
#入賞作品
#写真
#アニメーション
#アーツ&ルーツ専攻
#卒業生
#文化庁事業
#KAMIKOANIプロジェクト
#表彰
#アトリエももさだ
#秋田県
#地域活性化
#仙北市
#キャラクターデザイン
#彫刻
#粘菌
#個展
#体験授業
#大森山アートプロジェクト
#建築
#千秋美術館
#道祖神
#美術教育センター
#ガラス工房
#学生
#パフォーマンス
#国際交流センター
#CNA
#漆
#受賞作品
#連携協定
#赤れんが郷土館
#こどもアートLab
#課題展
#にかほ市
#助手
#美大附
#旧松倉家住宅
#ノミネート作品
#あわいをたどる旅
#秋田拠点センターアルヴェ
#入学式
#湯沢市
#銀線細工
#他大学連携
#秋田市
#秋田市民俗芸能伝承館
#木像
#オルタナス
#特別講義
#漫画

Features of Education

Features and Characteristics of Education

  • “Acquire a deep foundation that meets the needs of a time of constant change”
  • 「Study art exhaustively」
  • 「Students can acquire knowledge needed for additional materials and techniques or a common deep foundation without being bound by existing fields.」
  • 「Selection of majors according to the student’s aptitude」
  • 「In the second semester of the second year, students will select two majors so that they can narrow down their direction and deepen their thinking. When they decide their major in the third year, they will identify their aptitude through consultation with their professors.」
  • 「Divided according to classifications that differ from those in existing art universities, not by materials or techniques」
  • Art based on cultural resources
  • 「Art fields」
  • 「Craft and product design field」
  • 「Architecture/landscape design field」

“In each course, the resources or materials to be handled or the media for expression are not limited. While using classics or local resources as subjects, modern media is used to study expressions according to themes.”