#大学祭
#入学式
#卒業式
#卒業・修了展
#個展
#二人展
#学生展示
#課題展
#グループ展
#専攻展
キュレーター
#入賞作品
#受賞作品
#ノミネート作品
#入選作品
#グッドデザイン賞
#VOCA展
#表彰
#退任記念作品展
#学生
#助手
#卒業生
#教員
#研究生
#写真
#鍛金
#刺繍
#パフォーマンス
#木像
#彫刻
#銀線細工
#パッケージデザイン
#インスタレーション
#絵画
#日本画
#映像作品
#漆
#紙
#ガラス
#デッサン
#金属
#テキスタイル
#陶芸
#建築
#キュレーション
#キャラクターデザイン
#複合芸術
#漫画
#アニメーション
#アーツ&ルーツ専攻
#ビジュアルアーツ専攻
#ものづくりデザイン専攻
#コミュニケーションデザイン専攻
#景観デザイン専攻
#美術教育センター
#美術学部
#大学院
#アーツセンターあきた
#国際交流センター
#キャリアセンター
#基礎教育センター
#ビヨンポイント
#サテライトセンター
#アトリエももさだ
#KATTE
#アラヤイチノ
#アラヤニノ
#ココラボラトリー
#秋田拠点センターアルヴェ
#旧松倉家住宅
#あきた芸術劇場ミルハス
#オルタナス
#ガラス工房
#秋田市民俗芸能伝承館
#赤れんが郷土館
#文化創造館
#県立美術館
#にぎわい交流館AU
#アトリオン
#千秋美術館
#近代美術館
#大館市
#高大連携
#大森山アートプロジェクト
#湯沢市
#秋田市
#地域活性化
#大仙市
#能代市
#秋田県
#秋田空港
#他大学連携
#秋田ノーザンブレッツ
#にかほ市
#連携協定
#仙北市
#JR秋田
#CNA
#KAMIKOANIプロジェクト
#文化庁事業
#藤浩志
#小牟禮尊人
#美大附
#オープンキャンパス
#オンラインイベント
#こどもアートLab
#ORAe
#AKIBI ARTs MARKET
#あわいをたどる旅
#北高跡地
#10周年記念
#道祖神
#卒業生シリーズ
#ワークショップ
#国際交流
#特別講義
#体験授業
#粘菌
#ヴェネチアビエンナーレ
#旅する地域考
#KATTE
#オンラインイベント
#国際交流センター
#オープンキャンパス
#連携協定
#仙北市
#あわいをたどる旅
#ビジュアルアーツ専攻
#グッドデザイン賞
#専攻展
#秋田市民俗芸能伝承館
#近代美術館
#卒業・修了展
#ガラス
#AKIBI ARTs MARKET
#テキスタイル
#入賞作品
#大館市
#受賞作品
#複合芸術
#高大連携
#ワークショップ
#他大学連携
#大学祭
#美術教育センター
#VOCA展
#美術学部
#グループ展
#秋田拠点センターアルヴェ
#粘菌
#JR秋田
#藤浩志
#特別講義
#文化創造館
#アトリオン
#課題展
#サテライトセンター
#道祖神
#にかほ市
#インスタレーション
#キャリアセンター
#ORAe
#赤れんが郷土館
#刺繍
#陶芸
#にぎわい交流館AU
#アニメーション
#ココラボラトリー
キュレーター
#体験授業
#小牟禮尊人
#オルタナス
#あきた芸術劇場ミルハス
#映像作品
#卒業生
#デッサン
#地域活性化
#景観デザイン専攻
#大森山アートプロジェクト
#銀線細工
#二人展
#個展
#ビヨンポイント
#入学式
#表彰
#基礎教育センター
#入選作品
#こどもアートLab
#湯沢市
#卒業生シリーズ
#ヴェネチアビエンナーレ
#10周年記念
#彫刻
#旅する地域考
#木像
#KAMIKOANIプロジェクト
#教員
#助手
#美大附
#日本画
#建築
#学生
#北高跡地
#アーツ&ルーツ専攻
#ガラス工房
#アーツセンターあきた
#漫画
#鍛金
#キュレーション
#退任記念作品展
#旧松倉家住宅
#千秋美術館
#アトリエももさだ
#写真
#県立美術館
#秋田県
#アラヤニノ
#ものづくりデザイン専攻
#秋田ノーザンブレッツ
#ノミネート作品
#アラヤイチノ
#秋田市
#紙
#卒業式
#能代市
#金属
#漆
#パッケージデザイン
#国際交流
#大仙市
#学生展示
#文化庁事業
#絵画
#コミュニケーションデザイン専攻
#CNA
#研究生
#大学院
#パフォーマンス
#秋田空港
#キャラクターデザイン

Course of Multidisciplinary Arts


Department of Fine Arts, Faculty of Fine Arts

Course of Multidisciplinary Arts

Exploring a new direction for the contemporary arts, and evolving modern expressions through a variety of materials and media

Without being confined by conventional materials, techniques, and forms of expression, students create contemporary artworks employing diverse media.

Overview of the Course

In the Course of Multidisciplinary Arts, to rediscover the methods of artwork production, students examine the relations of the fundamental elements making up artworks in such fields as painting, sculpture, textiles, performance, installation, media arts, and illustration. By a multifaceted fusion of approaches students explore new and free artistic expression.
In the research and production of artworks, students select those techniques and materials most suitable for expressing the “theme of the work” and the “foundation of expression = concept.” The work is not limited by the expertise of an individual member of our teaching staff; diverse expressions are considered an opportunity to nurture a sense of multiple values in Multidisciplinary arts expression, and guidance and instruction are offered by the faculty from diverse viewpoints, not just by an individual staff member.
The aim of this Course is to promote artistic expression that creates “new expression fields,” and introduces a new perspective in society. The Course aspires to firstly encourage an expanding awareness of issues concerning social values, judgment, and activities free of preconceptions, and secondly through the promotion of the arts, contribute to the creation of new values that will be shared throughout the local communities and the world.

Teaching Staff of the Course of Multidisciplinary Arts

Examples of Works by the Teaching Staff

  • Yoshiharu Shimaya「鋳ること」

  • Yoshiharu Shimaya「水の空」

  • Hideyuki Oda「Head B」

  • Hideyuki Oda「日のまるちゃん」

  • Hideyuki Oda「ガブリエル・デストレとのその妹」と日のまるちゃん」

  • Hideyuki Oda「考える人」

  • Shigeaki Iwai「100 hummings」

  • Shigeaki Iwai「耳と耳の間( ウエペケレによる魂の居場所)」

  • Shigeaki Iwai「Kiku Sadud Ruk」

  • Tadasu Takamine「発電する人々」

  • Tadasu Takamine「日本の近代美術・200Q」

  • Keiichi Nagasawa「浮遊する立体」

  • Keiichi Nagasawa「Installation 2000」

  • Keiichi Nagasawa「Untitled」

  • Yuka Ohtani「キミドリの部屋」2003年キャンバスに油彩 227 x 182 cm <VOCA2003奨励賞 受賞作品>

  • Yuka Ohtani「黒い本 -二匹の黒豹-」2009年キャンバスに油彩 73 x 91 cm <第2回 絹谷幸二賞 受賞対象作品>

  • Yuka Ohtani「ウサギねずみの対話 Ver.44」2011年 キャンバスに油彩 130 x 162 cm

  • Yuko Abe(メディアアート)×芝山昌也(彫刻)「MASUtorix」2010

  • Yuko Abe(メディアアート)×長沢桂一(テキスタイル)「ホコリほこり」2011

  • Yuko Abe(メディアアート)「IN_MEMORIAM_3.11」2012