#個展
#二人展
#学生展示
#課題展
#グループ展
#専攻展
キュレーター
#入賞作品
#受賞作品
#ノミネート作品
#入選作品
#グッドデザイン賞
#VOCA展
#表彰
#退任記念作品展
#学生
#助手
#卒業生
#教員
#研究生
#銀線細工
#パッケージデザイン
#インスタレーション
#絵画
#日本画
#映像作品
#漆
#紙
#ガラス
#デッサン
#金属
#テキスタイル
#陶芸
#建築
#キュレーション
#キャラクターデザイン
#複合芸術
#漫画
#アニメーション
#写真
#鍛金
#刺繍
#パフォーマンス
#木像
#彫刻
#大学祭
#入学式
#卒業式
#卒業・修了展
#アーツ&ルーツ専攻
#ビジュアルアーツ専攻
#ものづくりデザイン専攻
#コミュニケーションデザイン専攻
#景観デザイン専攻
#美術教育センター
#美術学部
#大学院
#アーツセンターあきた
#国際交流センター
#キャリアセンター
#基礎教育センター
#ビヨンポイント
#サテライトセンター
#アトリエももさだ
#KATTE
#アラヤイチノ
#アラヤニノ
#オルタナス
#ガラス工房
#秋田市民俗芸能伝承館
#赤れんが郷土館
#ココラボラトリー
#秋田拠点センターアルヴェ
#旧松倉家住宅
#あきた芸術劇場ミルハス
#文化創造館
#県立美術館
#にぎわい交流館AU
#アトリオン
#千秋美術館
#近代美術館
#大仙市
#能代市
#秋田県
#秋田空港
#他大学連携
#秋田ノーザンブレッツ
#にかほ市
#連携協定
#仙北市
#大館市
#高大連携
#大森山アートプロジェクト
#湯沢市
#秋田市
#地域活性化
#JR秋田
#CNA
#KAMIKOANIプロジェクト
#文化庁事業
#藤浩志
#小牟禮尊人
#あわいをたどる旅
#北高跡地
#10周年記念
#道祖神
#卒業生シリーズ
#ワークショップ
#国際交流
#特別講義
#体験授業
#粘菌
#美大附
#オープンキャンパス
#オンラインイベント
#こどもアートLab
#ORAe
#AKIBI ARTs MARKET
#ヴェネチアビエンナーレ
#旅する地域考
#仙北市
#アラヤイチノ
#漫画
#高大連携
#国際交流センター
#パフォーマンス
#県立美術館
#個展
#旧松倉家住宅
#ワークショップ
#漆
#学生
#写真
#大学祭
#デッサン
#文化庁事業
#入選作品
#金属
#キュレーション
#大学院
#卒業式
#鍛金
#グッドデザイン賞
#体験授業
#アーツ&ルーツ専攻
#旅する地域考
#サテライトセンター
#景観デザイン専攻
#秋田市
#表彰
#千秋美術館
#キャリアセンター
#あわいをたどる旅
#映像作品
#アトリオン
#インスタレーション
#ガラス工房
#あきた芸術劇場ミルハス
#アトリエももさだ
#大仙市
#教員
#二人展
#大森山アートプロジェクト
#オープンキャンパス
#10周年記念
#藤浩志
#学生展示
#複合芸術
#北高跡地
#課題展
#VOCA展
#秋田市民俗芸能伝承館
#美術学部
#卒業生シリーズ
#にかほ市
#パッケージデザイン
#グループ展
#研究生
#アーツセンターあきた
#日本画
#退任記念作品展
#粘菌
#JR秋田
#地域活性化
#入賞作品
#オルタナス
#ものづくりデザイン専攻
#湯沢市
#アラヤニノ
#秋田空港
#ノミネート作品
#秋田拠点センターアルヴェ
#ビジュアルアーツ専攻
#紙
#コミュニケーションデザイン専攻
#テキスタイル
#小牟禮尊人
#文化創造館
#ビヨンポイント
#道祖神
#ORAe
#木像
#能代市
#赤れんが郷土館
#美術教育センター
#ヴェネチアビエンナーレ
#CNA
#陶芸
#秋田ノーザンブレッツ
#特別講義
#他大学連携
#刺繍
#オンラインイベント
#近代美術館
#基礎教育センター
#KATTE
キュレーター
#絵画
#卒業生
#こどもアートLab
#ココラボラトリー
#大館市
#国際交流
#助手
#秋田県
#建築
#AKIBI ARTs MARKET
#にぎわい交流館AU
#連携協定
#専攻展
#キャラクターデザイン
#KAMIKOANIプロジェクト
#ガラス
#銀線細工
#入学式
#美大附
#受賞作品
#卒業・修了展
#アニメーション
#彫刻

Features of Education

Features and Characteristics of Education

  • “Acquire a deep foundation that meets the needs of a time of constant change”
  • 「Study art exhaustively」
  • 「Students can acquire knowledge needed for additional materials and techniques or a common deep foundation without being bound by existing fields.」
  • 「Selection of majors according to the student’s aptitude」
  • 「In the second semester of the second year, students will select two majors so that they can narrow down their direction and deepen their thinking. When they decide their major in the third year, they will identify their aptitude through consultation with their professors.」
  • 「Divided according to classifications that differ from those in existing art universities, not by materials or techniques」
  • Art based on cultural resources
  • 「Art fields」
  • 「Craft and product design field」
  • 「Architecture/landscape design field」

“In each course, the resources or materials to be handled or the media for expression are not limited. While using classics or local resources as subjects, modern media is used to study expressions according to themes.”